Søk i denne bloggen

lørdag 9. januar 2010

Syd Thailand med ferie i ferien før vi reiser hjem

Sør Thailand med de flotte stedene Railay Beach, Koh Lanta og Phi Phi!

Vi legger ut noen Godt Nyttårsbilder fra Bangkok, dog litt forsinket:-)

Håper alle har hatt en god start på det nye året. Det har vi , hvor vi har hatt en deilig avslappende uke på øyene I Sør Thailand.

Nyttår feiret vi på hotellet i Bangkok. Vi valgte bort  de andre alternativene på de populære restaurantene på toppen av en av de høye skyskraperne. Prisen per pers var rundt 5000 kr. Hotellet arrangerte en nyttårsfest som vi slengte oss med i siste liten. Ikke veldig spennende, men det var god stemming, og heldig som vi var vant vi en premie på spa avdelingen som vi dro godt nytte av dagen etter. Grunnet manglende på underholdning, hvis vi ser bort fra gruppa “ Manilla Vanilla” fant Lars ut at ballogene de pyntet med var helium ballonger…. He he etter festen fikk vi samlet opp ballonger som vi inhalerte, og underhold oss selv med ekte “ Donald stemme” Man får ikke er moro enn hva man lager selv….

Første stoppet vårt på ferden sørover var Railay Beach, fantastisk god stemming der og fin strand. Lars var på samme sted for 8 år siden, og i følge han er mye forandret, men stemmingen på kveldene var nesten den samme:-)

Etter to dager på Railay tok vi båten til Koh Lanta, en stor fin øy som er invadert av svensker, men hotellet er kjempe fint med fantastisk utsikt, og med vår flaks igjen endte vi opp med nok en suite til samme pris som ett vanlig rom. Snakk om god service.

Vi har også vært på Phi Phi hvor vi besøkte fine steder som Maya beach, for de som har sett filmen “ The beach”. Denne er spilt inn her…Nydelig!!!!

Bamboo island, en øy som ikke er bebodd, men det var en nydelig sted å bade.

Alle de øyene vi har besøkt ble hardt rammet av Tsunamien, og overalt så vi skilt med rømmningsveier til Tsunami sikre steder. Det er nok mange som mistet sine kjære, og hver kveld ser vi lanterner/ lykter bli sendt opp i himmelen til minne for de som døde under katastrofen. Kan ikke si noe annet at det berører oss å se det.

Som dere ser på bildene har vi hatt det kjempe fint her, og synes det er leit å måtte avslutte en så fin og lang feire hvor vi kun har måttet tenke på oss selv og hverandre. Det blir greit å komme hjem igjen også, håper gradestokken oppførerer seg igjen, hverdagen blir god for Lars på jobb og Ingvild som skal rett på skolebenken for videreutdanning - Vi gleder oss til å se dere alle igjen!

1. Når vi sitter her hjemme med kaldere enn minus 20 på andre uka, så må jeg nok innrømme at jeg er litt misunnelig. Det ser ut som om dere har fått slappet av og kost dere godt den siste tiden i Thailand. Så langt er jeg mest imponert av .."danser med tigrer"... bildene, det er litt sykt eller? vel vel. Dere kan se frem til å komme hjem til ekstremt flott og veldig veldig kald vinter.

Håper hjemreisen går smertefritt.
    Hilsen
    Jan Henrik, Kristin og William

2. Fantastisk!! Vi gleder oss over fantastiske bilder av flotte steder og av to som vet å nyte opplevelsene. Jo ferien nærmer seg slutten men det fine nå er at dere når som helst kan memorere de fine stedene og opplevelsene, og det er ikke lite på en kalendermåned. Tror dere har klart å få maksimalt ut av denne tida. Vi ønsker dere en god reise og vi gleder oss til en bilde/fortellings happening med dere. Klem fra mor og far

3. Herregud, SÅ FANTASTISKE bilder! Tipper dere gleder dere til å komme hjem til varm og god leilighet... hihi..
    Blir hyggelig å se dere igjen, og høre noen røverhistorier fra turen! ;)